אכזבה: שר התקשורת החליט כן לגבות את אגרת הטלוויזיה לשנת 2014

שר התקשורת, גלעד ארדן, השיב בשלילה לפנייתנו להשהות את אגרת הטלוויזיה לשנת 2014 והחליט כן לגבות את האגרה, בניגוד לדעת הרוב ולמצב המשפטי. עתירה לבג"ץ בקרוב

דרישתנו משר התקשורת: השהה את אגרת הטלוויזיה לשנת 2014

בראשית החודש פניתי לשר התקשורת, בשם עשרות אלפי החברים במאבק לביטול אגרת הטלוויזיה, וביקשנו להשהות את גביית אגרת הטלוויזיה לשנת 2014, לפחות עד לקבלת המלצות הוועדה המקצועית (הפנייה המלאה כאן: מכתב לשר התקשורת). השינוי הצפוי במבנה רשות השידור עם קבלת המלצות הוועדה בתוך שבועות מחייב לכל הפחות לדחות את גביית האגרה, על מנת שלא לבזבז מעל 600 מיליון ש"ח מכספי הציבור.

לאחר כשבוע פניתי בשנית לשר התקשורת להתריע, כי לאור התפטרות חמשת חברי מליאת רשות השידור בשל השחיתות הגואה שם, תהיה החלטה כן לגבות את האגרה בראשית 2014 לקויה גם מבחינה משפטית, ועל כן בהיעדר פעולה מטעם משרד התקשורת, נעתור לבג"ץ (הפנייה השנייה לשר כאן: לעצור את האגרה).

תשובת שר התקשורת: כן גובה את האגרה

לאחר לחץ כבד שהפעילו אלפי חברי מטה המאבק לביטול האגרה, נאות השר להשיב, אך למרבה הצער, בחר לפעול בניגוד לדרישת הציבור. במכתב מתחמק השיב עוזר השר, כי "אין ספק כי מנגנון גביית אגרת רשות השידור סובל מכשלים רבים", אבל "ראוי שהחלטות בנוגע לעתידה של רשות השידור לא ייעשו בחופזה".

חופזה? כבר למעלה מעשרים שנה ברור לכולם שיש לעצור את גביית האגרה וכבר חודשים יושבת על המדוכה וועדה שמינה השר עצמו. מהלך חפוז יהיה לגבות בראשית 2014 מאות מיליוני שקלים, אשר ירדו לטמיון ללא יכולת להשיבם.

בשורה התחתונה, החליט שר התקשורת כן להוציא את דרישת תשלום האגרה לשנת 2014.

מכתב שר התקשורת: כן גובה את האגרה

מכתב שר התקשורת: כן גובה את האגרה

עתירה לבג"ץ: לעצור את האגרה

לא נסכים להרים ידיים ולעמוד מנגד בשעה שאגף הגבייה, בחסות החלטתו של שר התקשורת, יוציא דרישת תשלום וייגבה מעל 600 מיליון שקלים מהציבור, כאשר ברור לכולם שהכסף הזה ירד לטמיון.

החלטנו לעתור לבג"ץ בבקשה להוצאת צו ביניים לעצירת האגרה לשנת 2014 ולבקש מן הממשלה לנמק מדוע על אף השחיתות הגואה והמסקנות הקרובות של הוועדה, לא תדחה את האגרה במספר חודשים עד לבירור העניין. פרטים נוספים בקרוב.

אכזבה: שר התקשורת מסרב לעצור את האגרה

אכזבה: שר התקשורת מסרב לעצור את האגרה

***

תומר טרבס הוא יזם היי-טק ופעיל חברתי, ממובילי המאבק הציבורי לביטול האגרה.

* קראתם עד כאן ורוצים עוד מידע? אתם מוזמנים לצפות בקטע וידיאו של חמש דקות: ראיון בערוץ 10 אצל אורלי וגיא בנושא ביטול האגרה.

** הקדישו בבקשה דקה להצטרפות לעצומה, כדי לחזק את המאבק, לשמור על קשר ולהתעדכן לגבי פעולות נוספות במסגרת המאבק הציבורי. כל קול משפיע וביחד – נבטל את האגרה ובכלל נשפר את מציאות החיים בישראל. לחצו על הקישור – עצומה לביטול האגרה.

*** אל תשכחו לבקר בעמוד המאבק בפייסבוק ולהצטרף עם לייק: מבטלים את אגרת הטלוויזיה.

**** עוד על התקדמות המאבק ונס החנוכה הקטן: לא עוד מכתבי גבייה מאיימים.

3 תגובות בנושא “אכזבה: שר התקשורת החליט כן לגבות את אגרת הטלוויזיה לשנת 2014

  1. meir kotev

    למי שניכנס למעגל המקבלים פנסיה של עשירים,קשה להחליט מדוע אגרת הטלוויזיה מיותרת,ומדוע לא לפתוח את שידורי הטלוויזיה לתחרות על מנת לעלות רמה אחת ואולי יותר בתוכן השידורים שמובאים לשידור בגלל אינטרס צר אשר לא משקף את עיניין הצופים.
    את גימלתך כבר תקבל בין כה וכה,אבל לצופים לא היגשת את נימוקיך שמצדיקים את החלטתך.

    1. meir kotev

      במידה ובחירות היו בפתח,השיקולים והתוצאה היו שונים,כיום כל ההבטחות שניתנו לפני הבחירות,נעלמו ונישכחו!

השאר תגובה