בבחירות האלה חייבים להשתתף

כל העולם השתנה, רק תהליך הבחירות נשאר אותו דבר. גם הקשר בין הציבור והנבחרים יכול להתקדם אל תוך המאה ה-21. פתק בארבע שנים זה כבר לא מספיק

כמעט הכל בחיינו מתקדם בקצב מסחרר. חשבו למשל על הדרך שבה אנחנו מאזינים למוסיקה. אבא שלי שמר על טייפ הסלילים שלו בזמן שכולם עברו לתקליטים. אני עוד זוכר איך שמרתי על הקלטות המזייפות שלי בזמן שיצאו הדיסקים הראשונים. והיום עם מאות דיסקים בבית, אין אפילו איך לנגן אותם וכל המוסיקה נמצאת במחשב וברשת. התהליך הזה עובר עלינו כמעט בכל תחום. אפילו בבורסה, שם סוחרים בניירות ערך, כבר אין ניירות בכלל. וגם לא אנשים.

קלטת, עיפרון ומה שביניהם - גם הבחירות צריכות להתעדכן

קלטת, עיפרון ומה שביניהם – גם הבחירות צריכות להתעדכן

רק הבחירות נשארו אותו הדבר. פתק קטן עם כמה אותיות, אחת לארבע שנים. את כל דעתנו המורכבת במגוון נושאים משתנים אנחנו נדרשים לצמצם לתוך מעטפה קטנה. ואז לשתוק למשך שנים. ומה אם הנבחרים פועלים בניגוד לדעתנו? ומה אם עלו נושאים חדשים לסדר העדיפות שלנו? בשיטה הנוכחית, אנחנו צריכים לזכור, להתאפק, ואז כעבור כמה שנים לבטא את הכל שוב בפתק אחד קטן. הגיע הזמן שגם הדמוקרטיה שלנו תתחדש.

בתור חזון, ראוי לתכנן שיטה שבה הקשר בין הנציגים והציבור הרחב הוא הדדי ומתמשך. מותר אפילו לקוות לדמוקרטיה ישירה. אבל אפשר וצריך לבצע שינויים מהירים יותר כבר עכשיו. לא חייבים להמתין לשינוי שיטת הממשל, בשביל לייצר הקשבה ותקשורת בין חברי הכנסת והבוחרים.  זה טוב ונכון לנו, כי בתור הרוב הדומם, נמאס לנו לשתוק. וזה טוב ונכון גם לחברי הכנסת, שכיום נמצאים תחת לחץ מתמיד של לוביסטים והיו שמחים לחזור ולפעול למען בוחריהם.

אחת הדרכים לגישור הפער שבין חברי הכנסת והמצביעים היא באמצעות עוּרוּ – התנועה החברתית לייצוג הרוב. עורו מאפשרת לציבור המתעורר להשתתף בקביעת סדר יום חדש לישראל. בכל החלטה חשובה, עורו תשמיע את קולו של הרוב בצורה כזו שאי אפשר יהיה להתעלם מאיתנו. במקום פתק קטן פעם בארבע שנים, אפשר עכשיו להשמיע את דעתנו, להתלכד סביב נושאים מוסכמים, ויחד לפעול לשינוי המציאות בישראל.

כדי להתניע את פעילות התנועה, הכריזה עורו על בחירות בדיוק ביום שאו אמורות היו להיערך בחירות כלליות, ה-4 בספטמבר. אבל הפעם, לא בוחרים במפלגות אלא בנושאים שחשובים לנו. אנחנו שמים בצד נושאים של ימין ושמאל מדיני ובוחרים את הפעולות הראשונות שהתנועה תקדם עבורנו. חינוך טוב יותר, הורדת יוקר המחייה, שיפור מערכת הבריאות – מה חשוב לכם?

בבחירות האלה חייבים להשתתף. זה לוקח בדיוק דקה וזו האמירה שלנו – אנחנו מתעוררים. אחרי הבחירות, תנועת עורו תפעל לקדם את הנושאים שייבחרו וכולנו נוכל לקחת חלק בעיצוב הפעילות. עוד לא הצבעתם? כנסו כבר עכשיו לאתר של עורו – ההצבעה המוקדמת נפתחה. הצבעתם כבר? מצויין, עכשיו הזמינו בבקשה עוד חברים להצביע ולהשפיע.

פרסום במקור: אתר תנועת עורו, 20.8.2012

השאר תגובה