מבטלים את אגרת הטלוויזיה: השלב השני במאבק

מי רוצה לבטל את אגרת הטלוויזיה? כנראה שהרוב בעד

בשבועות האחרונים, מאז כתבתי כאן בבלוג "הישראלים" שהגיעה העת לבטל את אגרת הטלוויזיה, נחשפתי לתמיכה הציבורית הרחבה שיש לנושא. אותי עצבנו המכתבים של אגף הגבייה מאז שהתחתנתי וזכיתי לקבל אותם, אבל מסתבר שאני לא לבד. תמונה שהעליתי בפייסבוק זכתה לאלפי שיתופים והגיעה לעשרות אלפי אנשים. בעקבותיה, הוצפתי בתגובות חמות ומעודדות. כנראה שרבים מאיתנו בעד ביטול האגרה ואפשר אפילו לדבר על רוב.

התארגנות רצינית

החלטתי לקחת יוזמה ולנסות לארגן פעילות אזרחית למען ביטול גביית האגרה. לא מכיוון שאני חושב שזה הנושא הבוער ביותר במדינה. ברור שיש חשובים ממנו. אבל הקושי הגדול ביותר בשינוי המציאות הוא מחסום הציניות והייאוש. כדי להתחיל לתקן את פני המדינה צריך ראשית להחזיר לציבור את האמונה ביכולתם לשנות. דרושה תקווה. ולכן, ניצלתי את הבלוג ואת עמוד הפייסבוק שלו להתארגנות לביטול האגרה. הפעם ברצינות.

מגף לגבייה - עצומה לביטול אגרת הטלוויזיה

מגף לגבייה – עצומה לביטול אגרת הטלוויזיה

השלב השני: תמיכה בהצעת חוק

אחרי השלב הראשון של הפצת הרעיון וגיבוש בסיס תומכים ראשוני בעיקר בפייסבוק ובבלוג, מגיע עתה השלב השני – תמיכה ציבורית רחבה בהצעת חוק. בעמוד ייעודי נפתחה עצומה בה כולם מוזמנים למלא פרטים כתומכים במהלך. העמוד נמצא כאן: לבטל את אגרת הטלוויזיה.

במקביל, פניתי גם לחברי הכנסת ואני מרכז את עמדותיהם בנושא. אשתף כאן את הפרטים בקרוב… אבל אקדים ואספר שחברי כנסת רבים תומכים במהלך, חלקם גם באופן גלוי. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, למשל, הציע בעצמו הצעת חוק דומה מאוד.

עיקרי ההצעה

אנו קוראים לכנסת ישראל לבטל לאלתר את גביית אגרת הטלוויזיה.

האגרה של רשות השידור היא מס מיושן, מיותר, הפוגע בחלשים וגורם לעגמת נפש רבה בקרב הציבור הרחב. אפשר וצריך לבטל את האגרה, תוך חיזוק ושיפור השידור הציבורי, בשלושה צעדים:

1. אישור הצעת חוק לביטול גביית האגרה על ידי רשות השידור.
2. הבטחת שידור ציבורי עצמאי ואיכותי יותר על ידי קביעת מקור תקציבי רב-שנתי בלתי תלוי.
3. סגירת אגף הגבייה של רשות השידור ועשיית מאמץ לקלוט את עובדיו ברשות המיסים.

הצלחת המהלך לביטול האגרה חשובה לנו גם כדי להחזיר את האמון בדמוקרטיה ובכוחם של אזרחים מאורגנים לשנות ולשפר את פני המדינה.

הצטרפו והפיצו הלאה

אם עוד יש בכם שביב של תקווה שניתן לשפר את מציאות החיים בישראל, אנא הצטרפו גם אתם – הקליקו כאן: לבטל את אגרת הטלוויזיה.

לאחר מכן, אנא הזמינו כמה שיותר חברים להצטרף גם כן ושתפו את הקישור באמצעות מייל ורשתות חברתיות. יש לנו כוח. ביחד.

תגובה אחת בנושא “מבטלים את אגרת הטלוויזיה: השלב השני במאבק

  1. פינגבאק: מבטלים את האגרה - משאל מפלגות | הישראלים

השאר תגובה