מבטלים את האגרה: המדריך למהפכה

אתמול היה לי הכבוד ללמוד מהמנטורים של המאבק ברשות השידור: דורון צברי ואורי ענבר, יוצרי הסרט "המדריך למהפכה". הציתו אצלי מחדש את הרעל. מדי שנה שורפים מיליארד שקל של כספי ציבור על כלום. אני לא סתם מנדנד, זה מאבק נכון וצודק. ממשיכים במאבק, מבטלים את האגרה!

המדריך למהפכה

המאבק לביטול האגרה, שהתחיל באופן צנוע כאן בבלוג הישראלים והיום מאורגן על ידי תנועת עוּרו, תופס תאוצה, מקבל חשיפה בתקשורת, מושך תשומת לב של נבחרי הציבור, מקבץ עשרות אלפי אנשים, אבל עדיין לא הגענו לתוצאה הרצויה. בדרך לשם, פגשנו אתמול, בערבו של יום ג' (2.7.2013), את מי שהיו שם לפנינו, המנטורים של המאבק ברשות השידור – דורון צברי ואורי ענבר, יוצרי הסרט "המדריך למהפכה".

צברי, ענבר, טרבס - המדריך למהפכה

צברי, ענבר, טרבס – המדריך למהפכה

אם לא יצא לכם, פנו שעה וחצי לצפייה בסרט המרגש הזה, המשלב עבודה דוקומנטרית עם חשיפה אישית, סביב המאבק לתיקון רשות השידור. בתום הקרנת הסרט בבית עורו, ערכנו דיון בהשתתפות קהל ושני היוצרים, ושמחתי להנחות ולשאול שאלות.

והיה לנו מה לשאול… האם עדיין יש תקווה לתיקון מציאות החיים בישראל דרך מאבק ציבורי? אילו עוד מנופים אפשר להפעיל כדי להשפיע על השר וחברי הכנסת? האם יש לנו סיכוי מול הכוחות השמרניים המגנים על רשות השידור?

טיפים למאבק

דורון צברי מאמין בשידור ציבורי איכותי ובחשיבותו לשמירה על הדמוקרטיה. על כך אין ויכוח. ואולם, אורי ענבר שופך אור צונן על המציאות: אין שידור ציבורי, אלא רק שידור ממלכתי שמשרת את מי שיושב ברשות הממשלה, ללא עבודה עיתונאית או יצירתית אמיתית. וגם לא יהיה במבנה הרשות הנוכחי. מחיבור הדברים יוצא, כי מוטב לנו להתמקד בביטול האגרה, גם על חשבון סגירת רשות השידור, כי אין שום סיכוי לשיפור שם. אולי, אחרי הסגירה, יפתחו את הערוץ הראשון מחדש בצורה טובה יותר, אבל זה מאבק אחר.

בנוסף, המליצו צברי ושנער לא להישאר בגבולות הנוחים והמוכרים של מאבק ציבורי. את הגבולות האלה, הם הסבירו, שמו שם כדי לבלום שינויים. אם אנחנו רוצים להצליח, צריך לפרוץ את הגבולות ולהעיז.

מבטלים את האגרה

יצאתי מהערב חדור מוטיבציה והתלהבות. הקהל שהגיע ועשרות אלפי אנשים רוצים לבטל את האגרה והדוגמה האישית של צברי ושנער מעודדת מאוד. אם נצליח, זה יתן תקווה אמיתית לכך שמאבק ציבורי מסודר יכול לשפר את מציאות החיים בישראל.

אז קדימה, עם רעל בעיניים וסכין בין השיניים, מדי שנה גובים מהציבור מיליארד שקל ושורפים אותם על שום דבר לתוך גוף מסואב ללא תועלת… ממשיכים במאבק במלוא הכוח – מבטלים את האגרה!

כנס חירום: מבטלים את האגרה!

כנס חירום: מבטלים את האגרה!

* כל הפוסטים בנושא, כאן: מבטלים את האגרה.

** עמוד המאבק באתר עורו, כאן: המאבק נגד האגרה.

השאר תגובה