מבטלים את האגרה – ניצחון ראשון

גביית אגרת הטלוויזיה הפכה לסמל של השחיתות הציבורית. בימים בהם הממשלה מקצצת בכל השירותים לאזרח, הבזבזנות של הערוץ הראשון מקוממת במיוחד. מעל מיליארד שקלים נשרפים מדי שנה ללא כל תמורה עבור האגרה. אחרי למעלה משנה של מאבק, אני שמח לשתף כאן ניצחון ראשון לצרכנים, בתקווה שמהווה סימן לבאות

ניצחון ראשון: רשות השידור תפסיק לגבות אגרה ממי שלא מחובר לממיר

בעקבות תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, הסכימה רשות השידור להפסיק לגבות אגרה ממי שלא מחובר לממיר (הוט, יס או עידן+), וזאת בניגוד למדיניות של אגף הגבייה עד כה, לדרוש תשלום עבור "פוטנציאל קליטה" עבור כל מסך.

הניצחון כאן, לדעתי, הוא בעצם שינוי המגמה. לאחר למעלה משנה של מאבק ציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה, כאשר עשרות אלפי אנשים פועלים באופן מאורגן ומתמשך, סוף סוף ניכרים סימנים להצלחה. לא ניתן לדמיין בכלל נסיגה שכזו מהליכי הגבייה האגרסיביים, אלמלא הלחץ הציבורי.

בעיניי, מדובר בקרב מאסף של רשות שידור, שמנסה להדוף כך את דרישת הציבור לביטול האגרה, אבל למעשה יהיה זה משב רוח גבית לחיזוק המאבק.

אגרת הטלוויזיה – סמל לשחיתות הציבורית

גביית אגרת הטלוויזיה הפכה לסמל של השחיתות הציבורית. בימים בהם הממשלה מקצצת בכל השירותים לאזרח, הבזבזנות של הערוץ הראשון מקוממת במיוחד. מעל מיליארד שקלים נשרפים מדי שנה ללא כל תמורה עבור האגרה.

אנחנו דווקא בעד שידור ציבורי, איכותי ועצמאי, המשרת את הציבור הרחב ביעילות ומקבל מימון ציבורי בהתאם, אבל זה לא מה שקורה היום בערוץ הראשון עם השידורים החוזרים של תכניות משנות השמונים.

ממשיכים במאבק: מבטלים את האגרה

יש לבטל את גביית אגרת הטלוויזיה באופן מיידי. בפני הממונה הנכנס על רשות השידור, השר גלעד ארדן, מונחת הזדמנות פז לייצג את הציבור נאמנה, ואנחנו נתמוך בשר, נמשיך במאבק ואף נרחיב אותו עד להשגת המטרה.

מה שהתחיל כאן במספר מילים, צמח למאבק ציבורי נרחב לו שותפים רבים, וכיום הוא מהווה מקור לתקווה כי התארגנות מסודרת ומתמשכת של אזרחים יכולה להביא לשיפור מציאות החיים בישראל. התחלנו עם ביטול האגרה ונקווה להצלחה שאחריה עוד מטרות ראויות רבות.

הצטרפו עם "לייק" לחיזוק המאבק בעמוד הפייסבוק:

https://www.facebook.com/AgratTelevizia

עוד פוסטים ועדכונים על המאבק לביטול האגרה כאן:

מבטלים את האגרה – בלוג הישראלים

ניצחון ראשון: מבטלים את האגרה

ניצחון ראשון: מבטלים את האגרה

עוד על החלטת בית המשפט בכתבה של The Marker.

תגובה אחת בנושא “מבטלים את האגרה – ניצחון ראשון

  1. פינגבאק: מבטלים את האגרה: ראיון של תומר טרבס אצל אורלי וגיא | הישראלים

השאר תגובה