עוּרי עוּרוּ – TimeOut תל אביב 6.9.2012

התנועה החברתית עורו ניצלה את התאריך שבו היו אמורות להתקיים הבחירות, וקיימה קמפיין אלטרנטיבי שבו הציבור מצביע על מה שצריך לשנות במדינה. התוצאות בקרוב

מאת: מעיין יחבס

פורסם במקור: TimeOut תל אביב 6.9.2012 (עמוד 23)

צילום: בן קלמר

בשנת 2006 פסרם תומר טרבס (37) את ספרו הראשון "ללקק את המרפק", הנפתח בדיאלוג בין שני צעירים תל אביביים, הצועדים בשד' רוטשילד ומדברים על כך שבחיים לא יוכלו להרשות לעצמם לרכוש שם דירה: "כולנו קורעים את התחת כל יום מתוך ידיעה שבמקרה הטוב, אם נחסוך שקל לשקל, אולי נצליח לקנות מכונית יד שלישית שבקושי עולה את הקסטל. מאיפה בדיוק אנחנו אמורים לממן דירה? מאיפה בדיוק נביא כסף כדי לגדל ילדים יום אחד? ואנחנו עוד אמורים להיות דור ההמשך של מעמד הביניים. הכל פיקציה. אין יותר מעמד ביניים ואין נעליים".

חלפו להן שש שנים, והיום טרבס הוא המנכ"ל של תנועת עורו, תנועה חברתית ששמה לה למטרה לייצג את אלה שמרגישים שנבחרי הציבור כבר לא מייצגים אותם. עורו החלה להתגבש עוד בטרם מחאת קיץ 2011, אך החלה לפעול רק בקיץ האחרון. אם תשאלו את טרבס מי עומד בראש התנועה, הוא מיד ישיב: "הציבור. עורו נוסדה מתוך תחושה שלא סופרים אותנו, יש נתק שהולך וגדל בין נבחרי הציבור והמצביעים. לפני כל הצבעה חשובה מתייעצים עם הלוביסטים, אבל לא עם הציבור, ועורו נוסדה כדי לאפשר תקשורת טובה יותר בין המצביעים ונבחרי הציבור", מתאר טרבס את אחת הסיבות שהביאה להיווסדות התנועה.

עורו שואבת את ההשראה שלה מתנועות דומות בהפועלות בהצלחה בעולם, כמו Move On האמריקאית, ו- !GetUp האוסטרלית, עם דגש על פעילות אינטרנטית. "האתר נועד לעזור לנו לבסס את חכמת ההמונים באמצעות הרשת. יש מאגר מידע, מערכת מתקדמת של דיונים ומעגלי תנופה, שנועדו לקדם פעולות ולהוציא לפועל את אותן ההסכמות שהציבור הגיע אליהן בדיונים".

אחרי חודש בו חרשו חברי התנועה את הארץ לאורכה ולרוחבה, השבוע הם ניצלו את התאריך שבו אמורות היו להתקיים הבחירות הארציות ופתחו בקמפיין בחירות אלטרנטיבי. "פרשנו קלפיות בכל הארץ והזמנו את הציבור לבוא ולהגיד מה הוא רוצה לשנות בישראל", מתאר טרבס. "יש לכך שתי מטרות – לעורר אנשים לעשות, ולהביע את הדעה שלהם. המטרה השנייה, היא שיום אחרי הבחירות עורו תתחיל לפעול כדי לשנות את המציאות בישראל – להגשים את מה שאנחנו רוצים, ולא את מה שכל מיני לוביסטים אומרים". התוצאות בקרוב.

אתר הבית: uru.org.il

(לחצו על התמונה להגדלה)

עורי עורו - טיימאאוט תל אביב 6.9.2012

עורי עורו – טיימאאוט תל אביב 6.9.2012

הערה אישית: אני זוכר לטובה את טיימאאוט תל אביב, שהיה אחד העיתונים הראשונים לסקר את הספר "ללקק את המרפק" כאשר הוא יצא לאור.

השאר תגובה