ראיון עם אורלי וגיא על מסע הבחירות של עורו

סדר יום ציבורי חדש? ב-4 לספטמבר ישראל הולכת לבחירות

השקמתי מוקדם בבוקרו של יום ב', ה-20 באוגוסט 2012, והצטרפתי לשיחה עם אורלי וילנאי וגיא מרוז בתכניתם בערוץ 10 בנושא מסע הבחירות של עורו והיכולת של אנשים לשנות את המציאות בישראל. הצטרף לשיחה גם המרואיין הקודם, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן.

מתוך הראיון

הכל השתנה בעולם שלנו, הטכנולוגיה, דברים זזים, הכל מהר – חוץ מהבחירות. פעם בארבע שנים שמים פתק, ויותר לא שואלים אותנו. מתי פעם אחרונה הקשיבו לנו?

הקבוצה הרחבה ביותר בישראל, שפעם קראו לה מעמד הביניים, אבל זה לא ממש מרגיש ככה, ופעם קראו לנו הרוב הדומם, אבל באמת נמאס לנו לשתוק בקיץ האחרון – אנחנו לא נשמעים באמת.

בפעם הבאה ששר החינוך יקבל תקציב… היום הוא מקבל טלפון מסקטורים מאוד מסויימים ומלוביסטים שאומרים לו איזו חברה קבלנית תבצע, וזהו. אבל עורו תתקשר אליו ותגיד לו, אנחנו מדברים בשם מיליון אנשים, שמתוכם 50 אלף הזדהו כמצביעים למפלגה שלך, עשרת אלפים הזדהו כמתפקדים למפלגה שלך, ורגע אחרי שתקבל את ההחלטה, אנחנו שולחים חזרה הודעה מה החלטת. אם תעשה את ההחלטה הנכונה לדעת הרוב, נחבק וניתן מחמאות, ואם לא – נפעל ברשת, בתקשורת, בשטח, בכנסת ובממשלה. אין היום אף לובי שמייצג את דעת הרוב.

נקודה אישית

במהלך השיחה אמרה לי אורלי: "תומר, עיניך נוצצות, זה מקסים". נמסתי. הם לא עשו לי הנחות או עבודה קלה בראיון, אבל אפשר היה להרגיש שזה מתוך אכפתיות שלהם ורצון כן לשינוי המציאות בישראל ולתיקון חברתי. עיתונות עם אג'נדה חיובית.

להצביע ולהשפיע

כדי להצביע ולהשפיע על תוצאות מסע הבחירות של עורו – התנועה לייצוג הרוב בישראל, בקרו באתר התנועה כאן: עורו.

השאר תגובה