שנה טובה לביטול האגרה

לאחר למעלה משנה של מאבק ציבורי לביטול האגרה, נפתח חלון הזדמנויות מצויין עם מינוי ועדה מטעם השר ארדן. נאחל לו שנה טובה ובהצלחה, שתהיה שנה טובה עוד יותר בלי האגרה. ואולי יזמינו גם את נציגי הציבור?

לשנה הבאה – בלי האגרה!

בחודשים הקרובים נפתח חלון הזדמנויות מצויין לביטול גביית אגרת הטלוויזיה. לאחר למעלה משנה של מאבק ציבורי לביטול האגרה, עתה כבר מוסכם בציבור ובתקשורת ברובה, כי אין הצדקה לבזבוז של מעל מיליארד שקל מכספי הציבור להפקת שידורי הערוץ הראשון כפי שהם כיום, ובכל מקרה – אין צורך במנגנון גבייה בזבזני, רגרסיבי ובלתי יעיל.

השבוע הודיע השר גלעד ארדן, השר הנכנס הממונה על רשות השידור, כי המסר התקבל אצלו היטב וכי הוא עוצר את הרפורמה, שלפיה צריך היה להזרים לרשות השידור מאות מיליוני שקלים נוספים, ותחת זאת מקים ועדה לבדיקת הנושא. לזכות השר ארדן ייאמר, כי הוא קשוב לקול הציבור, והוא אף צוטט כך: "הרעיון הוא להקטין עלויות ולהפחית את האגרה ואולי גם לחפש מודל אחר של גבייה ויעשה יותר צדק חברתי" (המקור באתר דה מרקר – כאן).

מה עם שיתוף הציבור בוועדה?

בשם עשרות אלפי האנשים התומכים בפועל במאבק, אנחנו מאחלים לשר ארדן שנה טובה, מחזקים אותו, ומקווים שימצא את הדרך להפסיק את גביית האגרה. ניתן וצריך לקיים שידור ציבורי, עצמאי ואיכותי גם מבלי לגבות עבור כך אגרה נפרדת ובוודאי עם תקציב נמוך ומעשי יותר.

אני מקווה שהוועדה תחקור ותמצא את הדרך הנכונה וממליץ להפריד את נושא האגרה מיתר ענייני השידור הציבורי. אין הצדקה להמשיך להתעמר בציבור שנה נוספת, כאשר ברור שבסוף התהליך תיפסק גביית האגרה במתכונת הנוכחית.

חבל שהרכב הוועדה עדיין לא כולל נציגים של הציבור, שהם גם מקור המימון וגם הצרכנים של רשות השידור. עדיין לא מאוחר להזמין… אני אשמח להעמיד את שירותיי לטובת הוועדה או להמליץ על מועמדים מצויינים.

לשנה הבאה - בלי האגרה!

לשנה הבאה – בלי האגרה!

עוד על המאבק הציבורי לביטול האגרה? אפשר להתחיל כאן: ראיון אצל אורלי וגיא בנושא ביטול האגרה מיום 2.9.2013.

רוצים לעזור למאבק? התחילו בבקשה מלתת לייק בעמוד הפייסבוק ובשיתוף החומרים: מבטלים את האגרה בפייסבוק.

תגובה אחת בנושא “שנה טובה לביטול האגרה

  1. ראידה חסון

    לא מספיק לאזרחים כל המסים והתשלומים והמעמסות של החיים
    למרות שלא יוצא לנו לצפות בערוצי טלוויזיה .מרוב הלחץ של החיים , גם מחייבים

    אותנו לשלם את האגרה הטיפשית

השאר תגובה