תוצאות הבחירות של עורו וראיון עם רזי ברקאי

מה בוער עם רזי ברקאי

"תעצור בצד! אתה חייב לעצור בצד!"

לא, זה לא שוטר צעק עלי. המפיקה של רזי ברקאי, בתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, צעקה עלי שלא שומעים טוב ותכף עולים לשידור… ככה התחיל הראיון. בניסיון נואש שלי, בדרכי לעבודה בבוקר, למצוא מקום שקט לעמוד בו עם הרכב.

אפשר להאזין לכל הראיון כאן (שודר במקור: 19.9.2012, 08:45):

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=N_GW0Llq4hQ&w=380&h=200]

ציטוטים נבחרים

והתוצאות הן… בצורה בולטת מאוד נושא החינוך מפריע מאוד לישראלים. נושא השקעה במורים ובכיתות קטנות נמצא בראש סדר היום ובצורה ניכרת מעל יתר הדברים.

מה שפוגשים ביומיום הוא מה שמה שמטריד. אם נסתכל על הנושאים שהגיעו למקום השני והשלישי – יוקר המחיה ומערכת הבריאות … בבוקר לקחת את הילד לבית הספר, בערב לקחת את הסבתא או האמא המבוגרת לבית החולים, ובין לבין לעמוד בתור לבנק או בסופר, היומיום הוא מה שמטריד.

הבחירות של עורו הסתיימו, אבל העבודה בעצם רק מתחילה.

אנחנו רוצים להשפיע על המפלגות לפעול להיות יותר קשובים למה שהציבור באמת רוצה. יש לנו תחושה שחברי הכנסת היום נקרעים בין לוביסטים וסקטורים צרים, ואין מי שידחף אותם לפעול בשביל מה שהקבוצה הגדולה ביותר בישראל רוצה לעשות.

תוצאות מסע הבחירות – 4.9.2012

מסע הבחירות של תנועת עורו לייצוג הרוב בישראל הוכתר בהצלחה רבה. יותר ממליון ישראלים נחשפו לתנועת עורו באמצעות סדרת מפגשים, מסע ברחבי ישראל, כיסוי תקשורתי נרחב ופעילות נמרצת ברשת. תודה לכל מי שהשתתף בבחירות – ביחד נמשיך לפעול לקידום סדר יום אזרחי חדש למדינת ישראל.

במהלך מסע הבחירות כ-65 אלף גולשים ביקרו באתר התנועה, ושהו בו בממוצע יותר מ-3 דקות – זמן גבוה מאוד יחסית לצפוי, ולמדו על עורו ועל היכולת שלהם להשתתף בעיצוב סדר היום בישראל. ערוץ היוטיוב של עורו זכה ללמעלה מ-76 אלף צפיות בהובלה של סרטון "חברי הכנסת המעופפים", שהפך ללהיט ויראלי ברשת.

קרוב ל-20 אלף ישראלים הצטרפו לפעילות עורו והצביעו בתוך זמן קצר – היקף חסר תקדים בישראל – באתר האינטרנט של התנועה ובקלפיות ברחבי הארץ, ואלה התוצאות:

1. החינוך הוא הנושא המטריד ביותר את הישראלים. הדרישה לחינוך טוב יותר, עם הגדלת ההשקעה בתגמול והכשרת מורים ובכיתות קטנות, בולטת מעל כל נושא אחר בצורה ניכרת, עם 33% יותר הצבעות מהנושא שדורג אחריה.

2. תושבי ישראל מתקשים לגמור את החודש. הפחתת יוקר המחיה הוא עדיין נושא בוער, ועמו הדרישה להפחית את עמלות וריביות הבנקים ללקוחות ועסקים קטנים, שהגיעה למקום השני בדירוג. גם הדרישה להוזלת הדיור דורגה גבוה והגיעה למקום הרביעי.

3. במקום השלישי, לפני נושאים מדוברים יותר, דורגה עוד בעייה יומיומית כואבת – בריאות נגישה והדרישה להעלות משמעותית את מספר המיטות האשפוז והסגל בבתי החולים. נראה כי רווחת הפרט והקשיים ברמת המשפחה מדורגות גבוה יותר מנושאים חברתיים רחבים יותר.

4. ההצעה לקדם את נושא "גיוס לכל" לא נכנסה לשלישייה הפותחת ואינה מסתמנת כדרישה מובילה של הציבור הרחב, כאשר הדרישה המובילה לחינוך טוב יותר קיבלה 70% יותר הצבעות.

לאחר מגע עם אלפי אנשים, התחושה היא שהישראלים כמעט איבדו את האמונה שאפשר עוד לתקן את מציאות החיים בישראל, אבל עדיין לא מאוחר מדי. ההתעוררות של הציבור הרחב וההתלהבות היחסית מהפעילות של התנועה נותנות תקווה חדשה. צעקו לנו ברחוב 'הלוביסטים של העם' ואנחנו מתכוונים לממש. עכשיו, אחרי הבחירות, תנועת עורו תפעל לקידום מה שחשוב לציבור הישראלי בשטח, ברשת, בתקשורת, בכנסת ובממשלה. בעצם, העבודה רק מתחילה עכשיו וכולם מוזמנים להצטרף לפעילות.

השאר תגובה