ללקק את המרפק

הספר: ללקק את המרפק

ללקק את המרפק הוא ניסיון לתת סטירה לדור שלם שנרדם בשמירה. הספר מתחיל בסיפור הלקוח משגרת החיים של צעירים על הקו בין תל-אביב לירושלים. אחריו, בעשרה קטעים רציניים אך משעשעים, מוצע לקוראים להסכים על שורה של נושאים היוצרים מכנה משותף ואפילו לקחת אחריות ולעשות משהו. כדי שמדינת ישראל תהיה בית לאומי לעם היהודי, טוען המחבר, היא צריכה קודם כל להיות בית, ולשם כך על הישראלים להפוך אותה למקום שטוב וראוי לחיות בו.

מדריך אישי לשיפור קולקטיבי

בין האוניברסיטה העברית בירושלים לבין דירה קטנה ליד כיכר רבין בתל-אביב, בין תקופת השירות הצבאי לבין תחילת הקמתה של משפחה, בין השעות הארוכות בעבודה לבין הקסם של שבת בצהריים, בין תחושות של יאוש מהמצב במדינה לבין התעוררות של אהבה ותקווה חדשה… יוצא צעיר ישראלי למסע מסוג אחר. מסע בנבכי החיים בישראל, מסע לחיפוש חזון.

ללקק את המרפק הוא סיפור מסע אופטימי, לעתים בשבילים רציניים ומרתקים ולעתים בדרכים מלבלבות ומשעשעות, שמבקש לעורר תקווה לחיים טובים יותר בישראל. במשך המסע נאספים רעיונות לשיפור משותף ולהפיכת ישראל למקום שטוב וראוי לחיות בו. זהו מדריך אישי לשיפור קולקטיבי, המזמין את הקוראים לחשוב ומציע להם אפילו להעז ו… לקום מן הכיסא. או לפחות לנסות ללקק את המרפק.

הספר פורסם לראשונה בשנת 2005 בהוצאת גוונים ונמכר בכמה מאות עותקים בכל חנויות הספרים. לאור עניין מחודש בספר, אני מעלה אותו כאן באופן מלא, פרק אחרי פרק, ובקרוב אוסיף גם קישור להורדה מלאה שלו (הכל בחינם כמובן). אשמח לקבל כל תגובה…!

מוכנים להתחיל לקרוא? הקליקו כאן: ללקק את המרפק – חלק ראשון – פרק א' – היכרות

ללקק את המרפק מאת תומר טרבס

כריכת הספר ללקק את המרפק

עיצוב העטיפה: תמר לב-און.

השאר תגובה