מורידים את מחיר החשמל

אחרי ההצלחה במאבק לביטול האגרה, מתארגנים חברי "הבית החברתי" להורדת מחיר החשמל. המטרה: העמדת המשפחה הישראלית במרכז דו"ח הוועדה לרפורמה במשק החשמל

רפורמה בחברת החשמל – כרגע, בלי הורדת מחיר החשמל לציבור הרחב

בקיץ שעבר הכריז שר האנרגיה על הקמת צוות היגוי לרפורמה בחברת החשמל במטרה לבחון מודל מועדף לרפורמה כוללת במשק החשמל בישראל. בראשות הוועדה עומד אורי יוגב וכל יתר חברי הוועדה הם בכירים בממשלה. במפתיע, דווקא מונה "נציג ציבור" לוועדה, בשם אלי כהן, אך ככל שהצלחתי למצוא, הוא עובד ממשלה בכיר לשעבר.

ואכן, שלא במפתיע, טיוטת ההמלצות שהוגשו לאחרונה (23.3.14), נפרשת על פני 91 עמודים, אך אינה כוללת אף המלצה להוריד את מחיר החשמל לצרכן. למעשה, בהיעדר כל התייחסות לנושא, ההמלצות מטילות מחיר כבד מאוד על הציבור בדמות "תספורת" חובות ואפשר לשער שמחיר החשמל לצרכן אפילו יעלה.

מורידים את מחיר החשמל – ביחד, יש לנו כוח!

אין להאשים את שר האנרגיה או את חברי הוועדה. ככה השיטה עובדת. הם דווקא פנו באופן רשמי וביקשו לשמוע את עמדת הציבור, אך אנחנו היינו עסוקים. כמו תמיד, אנחנו טרודים בעבודה, מתאמצים לגמור את החודש בכבוד, לגדל משפחות. אנחנו שוגים לחשוב שחברי הכנסת ייצגו אותנו במעמד קריטי כל כך. אלא שאף אחד לא פנה אל הוועדה בשם הציבור הרחב. רק אינטרסים של קבוצות קטנות יותר נבחנו.

אבל עדיין לא מאוחר. בימים אלה ממש נערך מעין שימוע ציבורי לטיוטת ההמלצות וזו ההזמדנות שלנו – כמעט ברגע האחרון – לייצג גם את האינטרס של "הרוב הדומם". נמאס לנו לשתוק. כמו שהוכחנו במאבק הציבורי לביטול האגרה, ביחד, יש לנו כוח!

הבית החברתי – ביחד, נוריד את מחיר החשמל

המאבק לביטול האגרה הצליח פעמיים. קודם כל, בנחישות והתמדה לאורך קרוב לשנתיים, הצלחנו להביא את הממשלה לאמץ החלטה לבטל את אגרת הטלוויזיה. אנחנו נמשיך ביחד עד ליישום ההחלטה.

דבר שני, חברנו יחד למעלה מ- 85,000 איש והוכחנו שאנחנו יודעים לשים בצד נושאים מפלגים ולהיאבק במשותף לטובת קידום נושאים משותפים. ויש לנו כל כך הרבה משותף… למעשה, רוב האנשים מסכימים על רוב הנושאים.

לשם כך, הקמנו את "הבית החברתי", אשר ישמש לנו בית לקידום נושאים המשותפים לציבור הרחב. ישראל היא הבית שלנו ואף אחד אחר לא יעשה את העבודה הזו עבורנו. לוקחים אחריות, מפסיקים לשתוק.

מחיר החשמל בישראל – אפשר וצריך להוריד אותו

תהיו בטוחים שיהיו מי שיקפצו להסביר, כי מחיר החשמל נמוך בהשוואה למדינות ה- OECD. לא להיבהל. ישראל מפגרת אחרי מדינות אלה במדדים חשובים יותר, כמו רמת אי-השוויון. עבור רוב גדול של ישראלים, מחיר החשמל מעיק בצורה משמעותית מאוד על התזרים החודשים. חשמל הוא מוצר יסוד, שקשה לצמצם את צריכתו מתחת למינימום מסויים, ותשלום המחיר למונופול חברת החשמל הוא מעין קנס כבד או מס בסך מאות שקלים בחודש. כאשר נצמצם את הפערים ונשווה את יתר המדדים, אולי תהיה לטענה זו מקום, אך בינתיים אפשר וצריך להוריד את מחיר החשמל לצרכן.

אל תטעו ללכת אחרי מי שיטילו את האשמה על עובדי חברת החשמל. זו רק הדרך של מי שבאמת נהנה מהשיטה לסכסך ולפלג את הציבור הרחב. הפרד ומשול. צריכים לשמור על שורות מאוחדות ועוד נרחיב גם בנקודה זו.

בפועל, מה שדרוש כרגע הוא להוסיף לרפורמה בחברת החשמל פרק מרכזי העוסק במחיר החשמל לצרכן. זו המטרה שלנו ובכך תימדד ההצלחה. ישנן מספר דרכים אפשריות להביא להורדה של מחיר החשמל. אפילו הורדה של 10% משמעותה הוזלה של מאות שקלים למשפחה. ואפשר גם להוריד יותר. במקום להתעלם מן הצרכן הקטן, הרפורמה במשק החשמל צריכה להציב את המשפחה הישראלית במרכז ולבנות את חברת החשמל כך, שהמחיר והשירות עבורה יהיה מטרה מטרה חשובה.

מורידים את מחיר החשמל - ביחד, יש לנו כוח!

מורידים את מחיר החשמל – ביחד, יש לנו כוח!

איך אפשר לעזור להוריד את מחירי החשמל?

כרגע, אנחנו בשלב בניית הכוח. על מנת להבהיר לחברי הוועדה המקצועית את חשיבות הנושא, אנחנו נפנה אליהם באופן רשמי. כדי שהפנייה תקבל תשומת לב ראויה, צריך כמה שיותר אנשים תומכים. כמו שעשינו במאבק לביטול האגרה.

1. התחילו בשיתוף התמונה המקורית בפייסבוק – קישור לפוסטר (ללחוץ ושם ללחוץ שיתוף).

2. תנו לייק לעמוד של הבית החברתי בפייסבוק – הבית החברתי (ללחוץ ושם לתת לייק).

אין פייסבוק? אפשר להצטרף לבית החברתי בטופס ההרשמה כאן: הרשמה לבית החברתי.

רוצים לדעת עוד? אפשר לקרוא על הבית החברתי כאן: הבית החברתי.

השאר תגובה