ניצחון האגרה בוטלה סופית

האגרה בוטלה סופית – סגירת מעגל

בחלוף שלוש שנים וחצי של מאבק ציבורי, האגרה בוטלה סופית ואפשר להמשיך לאתגרים הבאים

המאבק הציבורי לביטול האגרה

המאבק לביטול האגרה התחיל מבחינתי בקיץ 2012, כאשר פירסמתי פוסט קצר תחת הכותרת: "לבטל את אגרת הטלוויזיה מיד. מי בעד?". חלפו מאז שלוש שנים וחצי, במהלכן הצטרפו עשרות אלפי אנשים למאבק. יחד פעלנו ברשת, בכנסת, בתקשורת ובכל דרך אפשרית, לרבות עתירה לבג"ץ לקראת סוף 2013. אפשר לדפדף בהיסטוריה של המאבק לאורך החודשים דרך הפוסטים בבלוג כאן – מבטלים את האגרה באתר הישראלים.

הודעת המדינה לבג"ץ

לאחר מספר דחיות, לקראת הדיון שנקבע בבג"ץ ליום 30.11.2015, הגישה פרקליטות המדינה הודעה רשמית, לפיה המדינה עומדת מאחורי תיקון החוק. למרות חששות קודמים, נכתב במפורש במסמך שהוגש לבג"ץ, כי החל משנת 2015 ואילך בוטלה גביית האגרה. לאור הניצחון במאבק, משכנו את העתירה.

ניצחון האגרה בוטלה סופית

הציבור הישראלי מאוחד – חשיפה למיליון איש

הפוסט שהעלתי בפייסבוק עם הודעת המדינה זכה לאלפי שיתופים ולייקים בהיקף עצום. החשיפה הגיעה לקרוב למיליון ישראלי, הרבה יותר מכל כלי תקשורת. הציבור הישראלי חגג את הניצחון, אפילו שהנושא לא אוזכר כלל בתקשורת המסורתית.

האיומים לא התממשו

חשוב לציין כי לצד ניצחון המאבק וביטול גביית האגרה, כל האיומים שהוטחו בפעילי המאבק בדרך לא התממשו. האגרה בוטלה בראשית 2015 ובכל זאת השידור הציבורי לא נסגר, אלפי אנשים לא פוטרו הדמוקרטיה נותרה על כנה. כפי שהקפדנו לומר לאורך כל הדרך – אין קשר בין שידור ציבורי איכותי לטובת הציבור ובין גביית אגרה. אפשר בהחלט לקיים שידור ציבורי עצמאי ללא גביית אגרה מיותרת ובזבזנית.

מה הלאה? הבית החברתי

יצאתי למאבק לביטול האגרה על מנת להוכיח כי ניתן עדיין לשנות דברים במדינה באמצעות מאבק אזרחי ובכלל. הצלחת המאבק היא בבחינת סגירת מעגל, הוכחנו שאפשר לתקן ויש תקווה. עתה, נמשיך יחד לעבר האתגרים החברתיים הרבים. במהלך המאבק לביטול האגרה קמה מסגרת "הבית החברתי" ובמסגרת זו נמשיך הלאה. קראו עוד באתר הבית החברתי.

 

השאר תגובה