פנייה דחופה לשר התקשורת: השהה את דרישת תשלום אגרת הטלוויזיה לשנת 2014

8 בדצמבר 2013 – ה' בטבת התשע"ד

לכבוד מר גלעד ארדן, שר התקשורת

הנדון:

בקשה דחופה להשהיית דרישת תשלום אגרת הטלוויזיה לשנת 2014

מר ארדן שלום רב,

בשמם של למעלה מ- 76,500 פעילי המאבק הציבורי לביטול האגרה, אני פונה אליך בבקשה דחופה להורות על השהיית הוצאת דרישת תשלום אגרת רשות השידור לשנת 2014.

כידוע לך, האגרה נכשלה בתפקידה להבטיח שידור ציבורי איכותי וכיום גבייתה מאפשרת שחיתות גואה ברשות השידור. זאת ועוד, אם רוצים לקיים שידור ציבורי עצמאי וטוב יותר, ניתן לעשות זאת בתקציב נמוך יותר ובאיכות גבוהה יותר, ללא גביית אגרה ייעודית.

מאז כניסתך לתפקיד, תמכנו בצעדיך בנושא האגרה, לרבות ביטול העסקת חברות הגבייה הפרטיות, רעיון אשר הוצע לראשונה לרשות השידור על ידי מטה המאבק.

בירכנו גם על הקמת הוועדה לבדיקת עתיד השידור הציבורי לפני כשלושה חודשים וניתן לקוות ולהאמין, שהמלצותיה תכלולנה גם את ביטול גביית האגרה המיותרת וסגירתו של אגף הגבייה.

ואולם, באם לא תנקוט בצעד מהיר, בעוד כחודש יוציא אגף הגבייה את דרישת תשלום אגרת רשות השידור לשנת 2014 וייגבה מן הציבור הרחב מעל 600 מיליון שקלים. אפשר וצריך להשהות את התהליך כדי לחסוך סכום עצום זה.

בתוך שבועות או חודשים ספורים לכל היותר, תגיש הוועדה המקצועית את המלצותיה ובכל תרחיש סביר אשר תוביל ברשות השידור, לא תהיה גביית אגרה בסכום גבוה כל כך, וזו תבוטל או תופחת באופן משמעותי.

השהיית דרישת תשלום האגרה לא תפגע בשידור הציבורי וניתן יהיה להמשיך ולקיים את רשות השידור ממקורותיה האחרים, כדוגמת פרסומות ומימוש נכסים. במידה ותחליט להמשיך בגביית האגרה, אפשר יהיה להוציא את דרישת התשלום באיחור של כמה חודשים ללא נזק משמעותי.

אך אם כן יוציאו את דרישת התשלום, לא ניתן יהיה להשיב את הגלגל לאחור. אגף הגבייה פועל באופן עצמאי, מערכת המחשב שלו מנותקת מזו של רשות השידור והוא אינו חושף את הנתונים אפילו לא להנהלת רשות השידור. אם יתאפשר לו לגבות מאות מליוני שקלים מן הציבור, יאבדו הכספים ללא השב.

מר ארדן, השהיית האגרה לשנת 2014 עד לקבלת החלטה אחרת היא צעד נכון מבחינה ציבורית, מקצועית, משפטית ומוסרית. למעשה, הימנעות מהחלטה כמוהה כהחלטה לדרוש את התשלום מן הציבור ללא הצדקה ולאור המלצות הוועדה הצפויות, יתכן שהיא לקוייה לא רק ציבורית אלא גם מבחינה חוקית.

לאור כל זאת, אנו פונים אליך בבקשה כי תנחה את רשות השידור להשהות את הוצאת דרישת תשלום אגרת רשות השידור לשנת 2014 לאלתר ולפחות עד לקבלת המלצות הוועדה לבחינת עתיד השידור הציבורי.

בשמם של עשרות אלפי פעילי המאבק לביטול האגרה, נודה לך על פעולה מהירה ועל תשובתך.

בברכה,

תומר טרבס

מטה המאבק לביטול האגרה

***

תומר טרבס הוא יזם היי-טק ופעיל חברתי, ממובילי המאבק הציבורי לביטול האגרה.

* קראתם עד כאן ורוצים עוד מידע? אתם מוזמנים לצפות בקטע וידיאו של חמש דקות: ראיון בערוץ 10 אצל אורלי וגיא בנושא ביטול האגרה.

** הקדישו בבקשה דקה להצטרפות לעצומה, כדי לחזק את המאבק, לשמור על קשר ולהתעדכן לגבי פעולות נוספות במסגרת המאבק הציבורי. כל קול משפיע וביחד – נבטל את האגרה ובכלל נשפר את מציאות החיים בישראל. לחצו על הקישור – עצומה לביטול האגרה.

*** אל תשכחו לבקר בעמוד המאבק בפייסבוק ולהצטרף עם לייק: מבטלים את אגרת הטלוויזיה.

**** עוד על התקדמות המאבק ונס החנוכה הקטן: לא עוד מכתבי גבייה מאיימים.

השאר תגובה