רגע של נחת במאבק ציבורי: משנים את העולם צעד אחר צעד

רעיון שהעלנו במסגרת המאבק הציבורי לביטול האגרה מאומץ על ידי שר התקשורת ומוכיח שאפשר עדיין לשנות דברים במדינה

לפני כחודש, בפגישה עם יו"ר רשות השידור, הצעתי לו רעיון מקורי: להפסיק את ההתקשרות של רשות השידור עם חברות הגבייה הפרטיות. מר גילת שמח על הרעיון וביקש לקדם אותו עם שר התקשורת. והנה, בתוך פחות מחודש, שר התקשורת מנחה את רשות השידור לפעול על מנת לפטר את חברות הגבייה הפרטיות ולהפסיק את הגבייה האגרסיבית המופרטת לעורכי דין חיצוניים.

יצאנו לדרך של המאבק הציבורי לביטול האגרה, כדי להשיב את התקווה שאפשר עדיין לשנות את מציאות החיים בישראל, ואפילו שהדרך עוד ארוכה, מותר לעצור לרגע של נחת – קולה של ההתארגנות האזרחית שלנו נשמע ומשפיע.

שר התקשורת מאמץ הצעה של המאבק לביטול האגרה

שר התקשורת מאמץ הצעה של המאבק לביטול האגרה

סיקור של מגפון – עיתון ישראלי עצמאי

מטה המאבק לביטול האגרה מברך על יוזמת השר ארדן

שר התקשורת גלעד ארדן דורש לעצור את השימוש בחברות הגבייה הפרטיות. מטה המאבק: "אנו מברכים על היוזמה, אך נמשיך במאבקנו לביטול אגרת הטלוויזיה"

מטה המאבק לביטול אגרת הטלוויזיה מברך היום (17.11) על דרישת שר התקשורת, גלעד ארדן, מרשות השידור לעצור את השימוש בחברות הגבייה הפרטיות וקורא לה לאמץ את ההצעה וליישמה באופן מידי.

תומר טרבס, יוזם ומוביל המאבק, מסביר כי "חברות הגבייה הפרטיות מנצלות את החוק הארכאי לשם הפעלת כלי אכיפה אגרסיביים. הן מפזרות בארץ מאות אלפי מכתבים הגובלים במכתבי איומים וגורמות לציבור סבל רב". טרבס ממשיך ומוסיף כי "הרעיון הוצג על ידינו בעבר ואף פעלנו לקידומו במגוון ערוצים, בעיקר משום שאנו מאמינים כי זהו צעד ראשון אשר יביא להקלת הנטל הכלכלי הכבד המושת כיום על הציבור בשל גביית האגרה, ויתרה מכך אף יביא לשיפור תדמיתה השלילית של רשות השידור ולשיפור יחסיה עם הציבור הרחב".

המאבק הציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה מתנהל זה מספר חודשים ותומכיו פועלים לביטול מוחלט של אגרת הטלוויזיה, ואף קוראים לנציגי הציבור לפעול באופן מידי ולא להוציא את דרישת התשלום לשנת 2014. טרבס טוען כי "על אף שצעד זה של הפסקת השימוש בחברות הגבייה הפרטיות הינו צעד ראשון בכיוון הנכון, אנו עדיין סבורים כי אין להזניח את האינטרס הציבורי ואנו נמשיך במאבקנו לביטול גביית האגרה, שהרי מדובר במס מיושן, מעצבן, רגרסיבי ובלתי נחוץ. את עצמאות השידור הציבורי אפשר להבטיח בדרכים אחרות, יעילות הרבה יותר".

* קישור לכתבה במקור: אתר מגפון.

** קראתם עד כאן ורוצים עוד מידע? אתם מוזמנים לצפות בקטע וידיאו של חמש דקות: ראיון בערוץ 10 אצל אורלי וגיא בנושא ביטול האגרה.

*** הקדישו בבקשה דקה להצטרפות לעצומה, כדי לחזק את המאבק, לשמור על קשר ולהתעדכן לגבי פעולות נוספות במסגרת המאבק הציבורי. כל קול משפיע וביחד – נבטל את האגרה ובכלל נשפר את מציאות החיים בישראל. לחצו על הקישור – עצומה לביטול האגרה.

**** אל תשכחו לבקר בעמוד המאבק בפייסבוק ולהצטרף עם לייק: מבטלים את אגרת הטלוויזיה.

***** עוד על החלטת שר התקשורת גם בכתבה באתר דה מרקר.

השאר תגובה