תנועת עורו – הסרטון

מה זו תנועת עוּרוּ?

לכל השואלים מה זו תנועת עורו ואין להם מספיק סבלנות לקרוא את ההסברים, יש בשעה טובה סרטון אנימציה קצר שמסביר. אתם מוזמנים לצפות וכמובן לשתף עם אחרים.

 

תוכן הסרטון

זהו יוני, אזרח מן השורה, בן 37, נשוי ואב לשניים.

ליוני יש בעיה: הוא מבלה רבע מהיום שלו בפקקי תנועה. עברה כבר שנה מאז ששלח לשר יוסי מכתב בנושא. אבל השר יוסי פשוט לא ענה. ובינתיים הופעלו עליו לחצים שונים שהסיחו את דעתו: לוביסטים של בעלי כוח ואינטרסים, התחייבויות קואליציוניות, יועצי תקשורת זועמים. לא פלא שהשר יוסי היה קצת… מנותק.

וכך יוני נשאר תקוע בפקק. טליה ורועי נאלצים לשלם על שיעורים פרטיים לילדים שלהם. נורית מטפלת באמה כי לבית החולים אין מיטה עבורה. מיכל מסתובבת עם גז מדמיע בתיק כי מסוכן ליד הבית שלה. כולם התייאשו והשלימו עם המצב.

אחרי הכל, מה כבר אפשר לעשות לבד? … לבד?

וכך הגיע יוני לעורו. הוא גילה שכמוהו, רובנו חשים חסרי אונים מול הבעיות שלנו, חוששים לעתידנו ומיואשים מנציגי ציבור שאינם דואגים לנו.

עורו היא תנועה חברתית שקמה כדי לשים לזה סוף. לפתור בעיות בנושאים החשובים לכולנו כמו חינוך, יוקר מחיה, שירות ציבורי ועתיד ילדינו.

איך זה קורה? באמצעות מיקוד כוחו של הרוב הישראלי. הכוח שלנו.

עורו מאפשרת לנו להתאגד ובשיתוף עם מומחים וארגונים מקצועיים, לדון ולהחליט מה אנחנו רוצים לתקן ואיך. כך אנחנו יכולים בקלות לתמוך ביוזמות שונות, וכשהרוב נותן את הגיבוי להחלטה – עורו מתרגמת אותה לפעולה.

ביחד, אנחנו יכולים לעשות את כל מה שיוני לא הצליח לעשות לבד:

– ליצור לחץ על נבחרי ציבור

– להפעיל לוביסטים משלנו

– להיעזר בתקשורת החופשית וברשתות החברתיות

– לחבר בין האזרחים לשלטון

אז איך עושים את זה? עורו מספקת זירה אינטרנטית דמוקרטית המאפשרת לכולנו לעבוד יחד לפתרון הבעיות החשובות לנו. באמצעות צוות מקצועי עורו מסוגלת לתרגם את ההחלטות לפעולות בשטח. התנועה ממומנת לטווח ארוך מכספי תרומות, שכמו כל המידע בעורו – שקוף לכל.

אבל עיקר כוחה של התנועה, המנוע של עורו – הוא האנשים. אנחנו. כדי להצליח, עורו צריכה אותנו. אז תצטרפו. תספרו ותשתפו ברשת. קחו חלק בפעילות התנועה ונשנה את המציאות בישראל. ביחד.

יוצרי הסרטון

תנועת עורו

הפקה, בימוי ועיצוב: מיש
אנימציה: רועי מנור
מוזיקה וסאונד: אורי קליאן – SweetSound
קריינות: טליה ברקאי

השאר תגובה