מרד תשלומים נגד האגרה – זה לא

אף שאסור להכריז על מרד תשלומים, אני ממליץ להמתין עם תשלום האגרה לשנת 2014 עד למועד האחרון לתשלום. אולי עד אז נגיע להישגים במאבק לביטול האגרה

* אין לכם כוח לקרוא הרבה? אתם מוזמנים לצפות בסרטון וידיאו של חמש דקות בנושא העתירה לבג"ץ: ראיון אצל אברי גלעד והילה קורח בערוץ 2.

אסור לנו להכריז על מרד תשלומים נגד אגרת הטלוויזיה

כל עוד לא שונה החוק, חובה על כל מי שיש אצלו מקלט לשלם את אגרת רשות השידור. יש לכבד את החוק ולשלם בהתאם ואסור לנו לקרוא לציבור לערוך מרד תשלומים ולסרב לשלם.

במסגרת המאבק לביטול האגרה, אני סבור שהאגרה נכשלה בתפקידה לקיים שידור ציבורי איכותי ועצמאי ויש לבטל אותה לאלתר. ואולם, למרות התמיכה הציבורית הרחבה, החוק עדיין לא שונה ותמיד נכבד את החוק.

יש לעכב את האגרה לשנת 2014

בתקופה האחרונה קראנו לשר התקשורת לעכב את גביית אגרת רשות השידור לשנת 2014, לכל הפחות עד לקבלת המלצות הוועדה המקצועית שמינה השר בעצמו. אם הוועדה תמליץ להותיר את אגף הגבייה על כנו, תמיד אפשר יהיה לגבות את האגרה באיחור קל ללא נזק משמעותי לרשות השידור. אך במקרה הסביר שבו יימצא שהמאבק צודק ויוחלט לסגור את אגף הגבייה ולהפסיק את גביית האגרה, עיכוב הגבייה עכשיו יחסוך לציבור מאות מיליוני שקלים, אשר אם ייגבו, וודאי לא יושבו.

למרבה הצער, שר התקשורת דחה את בקשתנו ואישר באופן מעשי לרשות השידור לגבות את האגרה לשנת 2014. אנחנו לא מרימים ידיים ומכינים שורת צעדים משמעותיים, אשר לדעתי יש סיכוי שיביאו לעיכוב גביית האגרה. נעשה כל מאמץ כדי לחסוך סכום עצום של 800 מיליון שקלים מכספי הציבור.

המלצה להמתין עם תשלום האגרה לשנת 2014

אם קיבלתם דרישה לשלם את אגרת הטלוויזיה לשנת 2014, עיינו היטב במכתב ומצאו את המועד האחרון לתשלום. כפי הנראה, גם בגבייה באמצעות מכתב וגם באמצעות הוראת קבע, ניתן לשלם כחוק עד לסוף חודש פברואר 2014.

המלצה: המתינו עד למועד האחרון לתשלום

המלצה: המתינו עד למועד האחרון לתשלום

כדי לאפשר למאבק להביא להישגים ולאפשר לשר התקשורת לעכב את גביית האגרה, אני ממליץ להמתין עם תשלום האגרה עד למועד האחרון. מדובר בפעולה חוקית כמובן והיא לא גוררת קנסות.

אם יש לכם חובות עבר של אגרה על שנים קודמים, יש לשלם אותם כחוק וכך גם להימנע מקנסות.

אתם מוזמנים לצפות בסרטון וידיאו של חמש דקות בנושא העתירה לבג"ץ: ראיון אצל אברי גלעד והילה קורח בערוץ 2.

מרד תשלומים נגד האגרה - זה לא

מרד תשלומים נגד האגרה – זה לא

הוראת קבע

נשאלתי מספר פעמים מה לגבי הוראת קבע. למיטב הבנתי, מדובר פשוט באמצעי נוח יותר לתשלום, אבל הוא אינו הכרחי. היום, כשאפשר לשלם בקלות באתר האינטרנט של רשות השידור, אין צורך אמיתי בהוראת הקבע.

אני ממליץ לפנות לבנק ולבטל את הוראת הקבע. ואז, להוסיף תזכורת ביומן לא לשכוח לשלם בזמן. במידה ולא נצליח לשנות את המצב בקרוב מאוד, אז השנה צריך לשלם בסוף פברואר 2014. נקווה שבג"ץ יתערב ולא נצטרך.

***

תומר טרבס הוא יזם היי-טק ופעיל חברתי, ממובילי המאבק הציבורי לביטול האגרה. לשמירה על קשר, אתם מוזמנים לתת לייק בעמוד הפייסבוק שלו כאן: תומר טרבס בפייסבוק.

* קראתם עד כאן ורוצים עוד מידע? אתם מוזמנים לצפות בקטע וידיאו של חמש דקות: ראיון בערוץ 10 אצל אורלי וגיא בנושא ביטול האגרה.

** הקדישו בבקשה דקה להצטרפות לעצומה, כדי לחזק את המאבק, לשמור על קשר ולהתעדכן לגבי פעולות נוספות במסגרת המאבק הציבורי. כל קול משפיע וביחד – נבטל את האגרה ובכלל נשפר את מציאות החיים בישראל. לחצו על הקישור – עצומה לביטול האגרה.

*** אל תשכחו לבקר בעמוד המאבק בפייסבוק ולהצטרף עם לייק: מבטלים את אגרת הטלוויזיה.

**** עוד על התקדמות המאבק ונס החנוכה הקטן: לא עוד מכתבי גבייה מאיימים.

6 תגובות בנושא “מרד תשלומים נגד האגרה – זה לא

  1. דגן ברכה

    אני נגד תשלום האגרה.. אבל השבוע רשות השידור עברה את גבול החוצפה שנית.הם כנראה ממשיכים לנסות את שיטת מצליח גם על קשישים בגיל 90. וזה לאור בקשה לתשלום שאימי קיבלה לביתה…זה כבר עובר כל גבול

  2. אסף עוז מצלמות אבטחה

    כל הכבוד למאבק,,אשתי שלמה כבר מתוך פחד. אני חושב שמעבר לכך שאין סיבה אמיתית לשלם את האגרה המוזרה הזו יש עניין נוסף. אם אני מקבל את כל שידורי הטלוויזיה שלי דרך הכבלים (ואחרים דרך הלוויין ייאס) והם אלה שמאפשרים לי לראות וגובים ממני לא מעט כסף כל חודש מן הראוי שאם יש מישהו שצריך לשלם זה הם (הכבלים והלוויין שמספקים לנו את הטלוויזיה) אלה שצריכים לשלם ובטח לא אנו. תחשבו על זה!
    הם למעשה משתמשים ב״זכויות״ של הרשות המוזרה הזו ולא משלמים וכך היתה שליטה דרך הממיר שהחברות מספקות לנו לבקש לבול לנו את אותם הערוצים המיותרים שעליהם גובים מאיתנו את האגרה ההזויה.
    כותב – אסף עוז מכפר סבא

  3. ofra

    גם ככה החיים שנו במדינה מלאי מיסים מיסים ו…אז למה לשלם את התשלום הזה שעד עתה לא הבנתי מה עושים עם הכסף???

  4. רועי

    על מה אנחנו משלמים בדיוק שיענו לנו?
    זאת גניבה מאנשים פשוט גנבה
    קחו את הארוץ הזה ותבטלו אותו מה הבעיה?
    אתם מדברים על דתיים שחיים חינם והממשלה דואגת
    מה איתנו מה אנחנו לא מממנים את הממשלה? אנחנו לא מממנים את האנשים אוכלי החינם של ערוץ השידור?
    פשוט בושה וחרפה צריך לעצור את זה מיד
    במקום לשלם לכם 350 שקל בחצי שנה אפשר לקנות לילדים שלנו קצת אוכל טוב שיהנו לא שיסבלו
    קצת רחמים על המשפחות
    למשפחות בלי בעיות כספיות עוד אפשר להבין המשפחות עצמם לא נמצאות כאן בשביל למחאות
    אבל משפחות כמונו שלא קל לשרוד ביום יום זה מאוד משפיע ובגלל זה אנחנו זועקים כאן
    תגלו כלפינו קצת רחמים תתחילו לעזור בנושא הזה מה אנחנו מבקשים? לעצור 350 שקל בחצי שנה בשביל לספק צרכים לילדנו? לא מבקשים יותר מזה כלום
    קצת לב שיהיה לכם.

השאר תגובה