אתם קובעים – ידיעות אחרונות 3.8.12

אתם קובעים: תנועה חברתית חדשה קוראת לכם לשנות את סדר היום הציבורי בישראל

מה חשוב לכם יותר: כיתות קטנות? פחות עמלות בבנק? יותר מיטות אשפוז? עוד שוטרים ברחובות? ב-4 בספטמבר תקיים תנועת "עורו" בחירות אלטנרטיביות שבהן תקבעו אתם במה הכי בוער לטפל. אתם תבחרו – והם יפעלו לקדם את זה בכנסת

אתם קובעים - על הבחירות של עורו בידיעות אחרונות 3.8.12

אתם קובעים – על הבחירות של עורו בידיעות אחרונות 3.8.12

מאת: יובל קרני

פורסם במקור: ידיעות אחרונות, עמוד 8 בעמודי החדשות, יום ו' 3.8.12

הידיעה המלאה

ראש הממשלה אמנם ביטל את הבחירות שתוככנו ל-4 בספטמבר כשצירף בזמנו את קדימה לממשלה, אבל יש מי שלא מוותר על התאריך: תנועה חברתית חדשה הכריזה על בחירות אלטרנטיביות שיתקיימו באותו יום, ובהן תקבעו אתם מה יעמוד בראש סדר היום הציבורי.

הבחירות שיוזמת תנועת "עורו" לא יהיו למפלגות ולא ייבחר בהן ראש ממשלה. הן יעסקו בנושאים אזרחיים כמו חינוך, כלכלה, בריאות, תעסוקה, סביבה וביטחון אישי. בפתקים שתשלשלו בקלפיות שיוצבו באותו יום ברחבי הארץ ובאתר התנועה (www.uru.org.il) תבחרו אתם מה הכי חשוב לכם: כיתות לימוד קטנות יותר? עוד שוטרים ברחובות? גיוס לכל? העלאת אחוז החסימה? הפחתת עמלות הבנקים? או אולי עוד מיטות אשפוז? הבחירה שלכם תשמש את אנשי התנועה כבסיס לפעולה לשינוי המציאות בישראל.

"ב-4 בספטמבר היו אמורות להיות בחירות בישראל, אבל תרגילים פוליטיים הביאו לביטולן תוך התעלמות מרצון הציבור", אומר מנכ"ל התנועה החדשה, תומר טרבס. "אנחנו עובדים, משלמים מיסים, משרתים, מצביעים פעם בכמה שנים, ואז מה? בסוף לא סופרים אותנו. לא סתם קוראים לנו הרוב הדומם, אבל נמאס לנו לשתוק. המטרה שלנו היא לייצג את הרוב בישראל, ולתת לו הזדמנות לקבוע את סדר היום הציבורי בנושאים החשובים לו ביותר".

איך הם יעשו זאת? "בכל החלטה חשובה נשמיע את קולו של הרוב בצורה חזקה וברורה", מסביר טרבס. "נבחרי הציבור נקרעים בין לוביסטים ולסקטורים, ונראה שהם שכחו את מי הם מייצגים. 'עורו' קמה כדי להזכיר להם ולייצג אותנו מולם. אנחנו נפעל בשטח, ברשת, בתקשורת, בכנסת ובממשלה עד שנביא לשינוי. למה שרק לאלפיון העליון יהיה לוביסט?"

רשימת המייסדים של תנועת "עורו" כוללת אישים מתחומי הביטחון, העסקים, החברה והתרבות. אפשר למצוא שם את ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, את איש העסקים מריוס נכט (ממייסדי צ'ק-פוינט), את הפעיל החברתי רוני דואק, את עו"ד חנינא ברנדס ואת אנשי התרבות מיכה שטרית, נורמן עיסא ואוהד נהרין. שמות נוספים: ד"ר יואב בן-דרור, אלי אלאלוף, חגית בכר, איל מלמד, רו"ח יורם טיץ, מנכ"לית ויצ"ו העולמית מירלה גל, הרב יצחק גרוסמן והרב שי פירון.

מי בתמונה?

חברי פורום המייסדים וצוות "עורו" (שהגיעו לפגישה באותו יום – הרשימה המלאה באתר התנועה).

מימין לשמאל, עומדים: אהרן פורת, איל מלמד, תומר טרבס, מריוס נכט, מיכל שטופר-וקס, יורם טיץ, דרור אלוני, רוני דואק, במבי שלג, ליאת לביא (מאחורה), אופיר יחזקאלי, שי כהן, מיכה שטרית, יובל אדמון, עמר בר לב.

מימן לשמאל, יושבים: יואב בן דרור, דור קונפורטי (מאחור), חגית בכר, מירלה גל, מירב בן ארי, דפנה בן דוד (על המשענת), נדב עבודי.

עוד על עורו?

הרשמו, הצביעו ובואו לקבוע את סדר היום: תנועת עורו.

תגובה אחת בנושא “אתם קובעים – ידיעות אחרונות 3.8.12

  1. פינגבאק: החלמה איטית - משפרים את הרפואה הציבורית עם עורו | הישראלים

השאר תגובה