העם דורש לבטל את האגרה: אל תוציאו את דרישת התשלום של 2014

ההפגנה האלקטרונית הגדולה בישראל: 100,000 מפגינים

המאבק הציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה עולה מדרגה ועורך את ההפגנה האלקטרונית הגדולה בישראל – 100,000 אזרחים דורשים: אל תוציאו את דרישת התשלום של 2014!

בעד ביטול האגרה? הפגינו עכשיו 5 דקות!

חברים למאבק, בהפגנה מתארגנים יחד כדי להשמיע קול מחאה רועם, כך שיישמעו אותנו. גם בהפגנה אלקטרונית, עוברים מדיבורים למעשים, ואנחנו דורשים יחד משהו ברור מאוד: אל תוציאו את דרישת התשלום של שנת 2014. עכשיו, אנא הקדישו עכשיו 5 דקות למעשים – דקה אחת לכל פעולה:

1. פנייה לנבחרי הציבור בפייסבוק: בדקה הראשונה, העתיקו את הקישור לכרזת ההפגנה: http://on.fb.me/16YXT6k (או עדיף, לחצו כאן להעתיק קישור מפייסבוק: קישור לכרזה), והדביקו אותו על קיר הפייסבוק של חברי כנסת ושרים לפי בחירתכם, לדוגמה (קליק על הקישורים, דורש פייסבוק): בנימין נתניהו, יאיר לפיד, גלעד ארדן, ציפי לבנינפתלי בנטשלי יחימוביץ' (או נבחרי ציבור אחרים לבחירתכם).

2. הפצת המסר בתקשורת: בדקה השנייה, העתיקו את הקישור לכרזת ההפגנה: http://on.fb.me/16YXT6k (או עדיף, לחצו כאן להעתיק קישור מפייסבוק: קישור לכרזה), והדביקו אותו על קיר הפייסבוק של אמצעי תקשורת לפי בחירתכם, לדוגמה (קישורים, דורש פייסבוק): YNETוואלהחדשות 2חדשות 10ישראל היוםדה מרקר, ואפילו – הערוץ הראשון (או גופי תקשורת אחרים לבחירתכם). אם יש לכם קשר לעיתונאים, שלחו להם באופן אישי והזמינו אותם לסקר את המאבק. אל תשכחו גם בלוגים ומעצבי דעת קהל אחרים בפייסבוק.

3. פנייה לנבחרי הציבור בדואר האלקטרוני: בדקה השלישית, כתבו הודעת דואר אלקטרוני קצרה לנבחרי הציבור, שבה תבקשו מהם לפעול לביטול האגרה ובאופן ספציפי לכך שלא יוציאו את דרישת התשלום לשנת 2014. מומלץ להשתמש בשורת נושא מקורית ולבקש לקבל תשובה אישית.

נוסח פנייה אפשרי (להעתקה): "שלום רב, אבקש לשמוע מה בכוונתך לעשות כדי להביא לביטול אגרת הטלוויזיה, כך שלא יוציאו את דרישת התשלום לשנת 2014? מדובר בשחיתות ממסדית, התעללות בציבור ובזבוז של מעל מיליארד שקלים מדי שנה, והייתי שמח לקבל תשובה אישית עם התייחסותך. תודה רבה!"

זה לוקח רק דקה: כל כתובות המייל זמינות באתר הכנסת – קישור כאן – הקליקו, בחרו חבר/ת כנסת ושלחו. אפשר גם לפנות עם המסר לשר התקשורת בטופס הפנייה של המשרד, קליק כאן: טופס פנייה למשרד התקשורת.

4. הזמנת חברים נוספים: כוחו של המאבק הציבורי לביטול האגרה נובע, בין היתר, ממספר האזרחים הגדול התומכים בו וכל קול נוסף משפיע. לאחרונה היו כמה נצחונות בהתקדמות המאבק – אסור להתייאש וחייבים להתמיד. הקדישו את הדקה הרביעית להזמנת חברים נוספים להצטרף למאבק. פנו אליהם בעולם האמיתי, שלחו מייל, הרימו טלפון, כתבו בפייסבוק – כל מה שתוכלו כדי להזמין חברים נוספים להיכנס לקישור של עמוד המאבק בפייסבוק ולתת שם לייק: קישור לעמוד המאבק לביטול האגרה. נסו לצרף לפחות אדם אחד נוסף!  

5. הצטרפות לעצומה: את הדקה האחרונה של ההפגנה שלכם, הקדישו בבקשה להצטרפות לעצומה, כדי לחזק את המאבק, לשמור על קשר ולהתעדכן לגבי פעולות נוספות במסגרת המאבק הציבורי. כל קול משפיע וביחד – נבטל את האגרה ובכלל נשפר את מציאות החיים בישראל. לחצו על הקישור – עצומה לביטול האגרה.

העם דורש לבטל את האגרה: אל תוציאו את דרישת התשלום של 2014

העם דורש לבטל את האגרה: אל תוציאו את דרישת התשלום של 2014

דרישת המאבק: אל תוציאו את דרישת התשלום של 2014

אחרי מאבק ציבורי מתמשך לביטול אגרת הטלוויזיה, בשם עשרות אלפי פעילים ו- 100,000 אזרחים, אנחנו פונים בהפגנה האלקטרונית הגדולה בישראל ומציבים תביעה: אל תוציאו את דרישת תשלום אגרת הטלוויזיה של שנת 2014.

אגרת רשות השידור הפכה לסמל של שחיתות ממסדית ולהתעללות בציבור. התחלנו במאבק לביטולה, כדי להשיב את התקווה כי התארגנות אזרחית יכולה עדיין לשפר את מציאות החיים בישראל, ואנחנו אופטימיים שהתמדה מאורגנת תביא להצלחה.

שר התקשורת הנכנס, מר גלעד ארדן, הקים ועדה ציבורית לבחינת עתיד השידור הציבורי, ואנחנו מחזקים אותו בפעולתו. ואולם, גם להליך ציבורי חיובי יש לשים לוח זמנים סביר. הדיון אודות מבנה רשות השידור, התכנים המופקים והשידור הציבורי עצמו חשוב וראוי, אבל הוא נמשך כבר שנים ארוכות והגיעה העת לשים לו סוף.

כיום, ברור לכולם, כי רשות השידור לא תמשיך לפעול במתכונת הנוכחית, שבה שורפים מעל מיליארד שקלים מכספי הציבור מדי שנה ללא תמורה עבור האגרה. לכן, אין זה ראוי להמשיך לדרוש מן הציבור לשלם את האגרה, רק כדי להמשיך לשפוך את הכסף לבור ללא תחתית ולתהליך הבראה בלתי נגמר.

אנו פונים אל ממשלת ישראל בבקשה נחרצת: אל תוציאו את דרישת תשלום האגרה לשנת 2014. 

זו אינה קריאה למרד מסים ואנחנו לא מעודדים אזרחים להתחמק מחובתם האזרחית לתשלום האגרה על פי חוק. אבל אם לא תיעצר השחיתות, פעילי המאבק עלולים להגיע בעתיד גם לכך ונעמוד מול מצב שבו מאות אלפי אזרחים מסרבים לשלם את האגרה. מוטב לכולנו לא להגיע למצב שכזה.

ההפגנה האלקטרונית הגדולה בישראל: 100,000 מפגינים

בפעם הראשונה בישראל, מספר עצום של מאה אלף אזרחים חוברים יחד להפגנת ענק, לפעולת מחאה שקולה יהדהד במסדרונות השלטון. על בסיס התארגנות מקוונת, עוברים יחד מדיבורים למעשים, ומביעים מחאה נוקבת באמצעים אלקטרוניים: ברשתות החברתיות, בדואר האלקטרוני, באמצעי התקשורת, ובכל דרך אפשרית להעברת המסר.

לראשונה, אנחנו מפגינים, מציבים תאריך יעד וקוראים לממשלה ולרשות השידור לא להוציא את דרישת התשלום של שנת 2014. ביחד, אנחנו למעלה מ-100,000 מפגינים, מספר אזרחים שיכול למלא את האצטדיונים של ירושלים, רמת גן, באר שבע ותל אביב ביחד!

עוד על המאבק: מבטלים את אגרת הטלוויזיה!

אגרת הטלוויזיה הפכה לסמל של שחיתות ממסדית ולהתעללות בציבור. בקרב הציבור בישראל יש רוב עצום התומך בביטול גביית האגרה. אגף הגבייה של רשות השידור פועל בצורה לא יעילה ומבזבז עשרות מיליוני שקלים מדי שנה ולא מצליח לעמוד במשימתו – גבייה יעילה ושמירה על עצמאות הרשות.

למעשה, הנימוק היחיד לטובת גביית האגרה על ידי רשות השידור היה כדי להבטיח את עצמאות העיתונאים. אין ספק כי גם עם גביית האגרה, רשות השידור אינה עצמאית מן הממשל, לעומת גופים ציבוריים אחרים שמצליחים לעבוד בצורה מקצועית ועצמאית ללא גביית אגרה נפרדת (ישנם מנגנונים אחרים לשמירה על עצמאות). לכן, הנימוק היחיד לטובת האגרה אינו תקף עוד, ונותרנו רק עם טיעונים נגד האגרה.

מדובר במס מיושן ומעצבן, אשר נגבה באופן מקומם בשיעור אחיד מכל המשפחות בישראל – עניים ועשירים כאחד – ללא כל הצדקה. במשך עשרות שנים נערך דיון ציבורי בנושא ומנסים לתקן את רשות השידור, אבל הגיעה העת לשים סוף לתהליך ולתחום אותו בלוח זמנים סביר. לכן, אנחנו קוראים לממשלה לא להוציא את דרישת התשלום לשנת 2014.

המאבק הציבורי לביטול אגרת הטלוויזיה התחיל בתור פוסט כאן בבלוג הישראלים, אשר זכה לחשיפה נרחבת מאוד בפייסבוק ולדחיפה ציבורית להתחלת מאבק מאורגן. מאז אני מארגן אותו בהתנדבות, מתוך רצון להשיב לציבור את התקווה כי התארגנות אזרחית יכולה עדיין לשפר את מציאות החיים בישראל. במהלך הדרך תמכה במאבק גם תנועת עורו. אני משוכנע כי ביחד, אפשר להביא להצלחת המאבק, ומשם – נפנה לאתגרים הבאים.

תומר טרבס: מבטלים את אגרת הטלוויזיה!

תומר טרבס: מבטלים את אגרת הטלוויזיה!

הבהרה: אין קשר בין שידור ציבורי ובין ביטול האגרה

אנחנו רוצים לבטל את גביית אגרת הטלוויזיה! שואלים אותנו שוב ושוב האם אנחנו נגד שידור ציבורי? ובכן, אסור להתבלבל בין שידור ציבורי עצמאי ובין האגרה. כיום, עם האגרה, אין תמורה ואין שידור ציבורי איכותי ובטח לא עצמאי. מנגד, ישנם שירותים ציבוריים אחרים, שכן פועלים באופן עצמאי ואיכותי, בלי לגבות אגרה (מבקר המדינה, הפרקליטות, ועוד רשויות אחרות).

אישית, אני בעד שידור ציבורי, עצמאי ואיכותי. אפשר לקיים גוף כזה באמצעות תקציב קטן בהרבה מהנוכחי ולהבטיח את עצמאותו על ידי תקציב רב שנתי בלתי תלוי וניהול מקצועי בפיקוח ועדה ציבורית. אבל זו רק דעתי, ובתוך המאבק שלנו יש מקום גם לדעות נוספות. בכל מקרה, כולנו מסכימים שאין צורך בגביית האגרה.

אין קשר בין איכות ובין אגרה. האגרה לא מבטיחה איכות ועצמאות. אפשר בהחלט לתת שירות עצמאי איכותי ללא אגרה.

אנחנו מתאחדים סביב הקריאה לביטול גביית האגרה, אשר הפכה לסמל של שחיתות ממסדית והתעללות בציבור, ואין לו שום הצדקה. השידור הציבורי עצמו הוא נושא אחר בכלל והתעסקות בו עלולה רק לפצל את הכוחות המאוחדים.

לא נוותר, ביחד, מבטלים את אגרת הטלוויזיה… בהצלחה לכולנו!

העצומה: לבטל את האגרה ועוד

קראתם עד כאן? תודה רבה! מכאן אפשר להמשיך למקומות הבאים:

  1. הצטרפות לעצומה – לבטל את האגרה
  2. עמוד המאבק בפייסבוק – מבטלים את אגרת הטלוויזיה
  3. קראו עוד בבלוג – הישראלים

13 תגובות בנושא “העם דורש לבטל את האגרה: אל תוציאו את דרישת התשלום של 2014

  1. ריקי מור

    כל הכבוד על יוזמה מבורכת זו, ישר כח ובהצלחה, דיי לגזול את האזרחים שכבר נמאס להם מנטל המיסים בארץ שלנו בגלל זה כל הצעירים הטובים בורחים ועוזבים את הארץ , ארץ אוכלת יושביה

  2. מור עדה

    לפני פחות מחודש הם גרמו לי לנזק עצום עשו אותי מוגבלת בבנק ישראל ללא הודעה מוקדמת ,נאלצתי לשלם את החוב כדי להמשיך לחיות ,אני אם חד הורית והכל כל כך קשה גם ככה בשביל מה צריך את האגרה חסרת משמעות ,צריך להפסיק את בזיון הזה ולנפח את כיסי חברי הכנסת .

  3. יהלום

    יש לך בית-שלם אגרה..יש לך אוטו-שלם אגרה..יש לך טלויזיה-שלם אגרה כפולה…עוד מעט על כל דבר שנחזיק נקבל עונש!! לא מבינה למה צריך לשלם בנפרד לחברות הכבלים ובנפרד לרשות השידור..גנבים!

השאר תגובה