הפלאפל הטוב בישראל – פלאפל ציון

מנת הפלאפל הטובה ביותר נמצאת במסילת ציון

אמנם בלוג הישראלים מוקדש בדרך כלל לתיקון בחברה הישראלית, אבל מותר לפרגן גם לדברים הטובים שיש לנו בארץ. והנה, אחרי חיפושים נרחבים, נמצא הפלאפל הטוב ביותר בישראל – פלאפל ציון במושב מסילת ציון. אם אתם על הדרך בין ירושלים ותל אביב, קחו לכם סטייה של שלוש דקות מהדרך בשער הגיא בכיוון בית שמש והתענגו על פלאפל משובח במיוחד. אם אתם לא בסביבה, מצאתם סיבה טובה לבוא.

פלאפל ציון - הטוב בישראל

פלאפל ציון – הטוב בישראל

מנת הפלאפל המושלמת

ציון שמיר, שף בוגר תדמור נטול גינונים מיותרים, מכין בתוך קראוון בצד הדרך את מנת הפלאפל המושלמת. כל רכיב בה מוכן במקום ובקפידה ויחד הם מתחברים ליצירה ישראלית למופת.

את הפיתות אופה ציון במקום, על פי מתכון תימני שעובר במשפחה עם שיפור שלו ליצירת הכיס, והפיתה עבה, טעימה וחסינה לטפטופים. לתוכה יוסיף ציון לבקשתכם רוטב "רוק-אנד-רול" מעשה ידיו, שהטעם הבולט בו הוא קליפות לימון, חומוס מקומי (נטול טחינה), סלט ירקות קצוץ טרי וכרוב כבוש. כל אלה הם ריפוד מצויין לכדורי פלאפל תימני חם המטוגנים לכל מנה לפי הזמנה. את הטחינה תוסיפו כבר לבד (על בסיס טחינה אל-ארז בדרך כלל).

התוצאה, כך יעידו כל הסועדים שמגיעים למקום במיוחד, פשוט טעימה מאוד. ועדת שופטים בלתי תלויה, הכוללת אותי במספר ביקורים, קבעה כי מדובר בפלאפל הטוב בישראל. אין לי שום אינטרסים במקום חוץ מחיבה אישית, אבל אם השתכנעתם לבקר, תמסרו לציון ד"ש מתומר טרבס מכפר אוריה. כן, אני מקדם את איזור המושב שלנו, אבל באמת שלא הייתי משתדל כל כך, לולא היה זה הפלאפל הכי טעים שאכלתי.

ציון שמיר - פלאפל ציון

ציון שמיר – פלאפל ציון

אוכלים סביב השולחן העגול במסילת ציון

את הפלאפל המעולה של ציון אוכלים בצל בין העצים לצד הדרך סביב שולחן עגול. לא מדובר במקום מפואר, אבל אם יהיה לכם מזל, ציון יצטרף אליכם לשיחה נעימה – והוא איש מרתק, תושב מסילת ציון.

מנת הפלאפל עולה 15 שקלים ואם תשטפו אותה עם כוס לימונדה טבעית, המחיר הסביר יעוגל ל-20 שקלים. רבים מהסועדים מתקשים להיפרד ומתענגים על חצי מנה נוספת תמורת 8 שקלים.

פלאפל ציון - בכניסה למסילת ציון

פלאפל ציון – בכניסה למסילת ציון

הוראות הגעה ושעות פתיחה של פלאפל ציון

פלאפל ציון שוכן בקראוון קטן בכניסה למושב מסילת ציון מימין. אי אפשר לפספס. מאותגרי ווייז יכולים לרדת בשער הגיא לכביש 38 בכיוון בית שמש ולמצוא את המושב מימין אחרי שלוש דקות נסיעה. תחנת התרעננות נוחה ונחוצה על כביש מספר 1.

פלאפל אוכלים בצהריים וציון מכין פלאפל בימים ב' עד ה' (סגור בראשון ובסוף השבוע) החל מהשעה 11:00 ועד 16:00 בערך.

פלאפל ציון - עצירה על כביש מספר 1

פלאפל ציון – עצירה על כביש מספר 1

פלאפל ציון - הפלאפל הטוב בישראל

פלאפל ציון – הפלאפל הטוב בישראל

פלאפל ציון – יצירה ישראלית. בתיאבון!

השאר תגובה